Mål och sånt där.. Det kanske lite får vara..

I vanlig ordning skriver jag mina mål och sen tittar jag inte på dem förrän året är slut. Den här gången tittar jag inte ens på dem nu. Jag har för många mål för att orka. Det blir liksom inget vettigt av det ändå när jag inte jobbar mer genomtänkt med dem. Kontaktfälten tränar jag ju ändå om och starterna har krånglat. Slalom däremot går sååå bra. Tightare svängar blir bättre och vi kan nu bakombyta in i tunnlar. Ofta även över hopphinder. Så en del har vi faktiskt lyckats med!

Inför år 2015 har jag därför bestämt mig för två genomgripande enkla mål med Pesto och ett för mig själv. Kezo får inga mål. Han ska få vara gubbe!

Pesto

– Bli mer noga med att banvandra (sätt gärna klockan på 8 minuter vid längre övning och bana) och jobba genom hela övningen offensivt som jag VILL handla den. Börjar jag nolla banor offensivt på träning bör det öka möjligheten att våga även på tävling. I klass tre kan man inte fega med en liten räka!

– Kvala till SM 2016

Ida

Inga ideella ansvarsområden under hela 2015. Funktionär på tävling är ok men inget övrigt ansvar.

2 reaktioner på ”Mål och sånt där.. Det kanske lite får vara..

  1. Vilka bra mål!

    Jag har också bestämt mig för att inte vara så aktiv i klubben, men däremot på tävling och sånt när jag känner att jag har tid och ork… Mina mål är att ta hand om mig själv och mina hundar, som ska få tid att tränas och gå kurser igen!

  2. Det är inte målen på en blogg som sätter stämpeln på hur tränings- och tävlingsåret kommer bli!
    2015 är Idas år, och Sigge kommer bita dig i hälsenan om du inte tänker mer på dig själv och njuter av livet till fullo 😉

Lämna en kommentar