Grundträning av odjuren!

Idag stod det grundträning på schemat. Egentligen främst för Pesto. Pesto som faktiskt debuterade klass 3 i helgen och tävlade lag! Han var rackarns fin efter att han fått hoppa över alla kontaktfälten i första loppen men hans matte var lite för trött och vi hittar fortfarande små saker vi behöver fila på. Ett nollat lopp och två nästannollade lopp fick vi till och jag är hemskt nöjd!

I vilket fall. Vi skulle grunda idag. Göra läxor från kursen jag går för Fanny. Framförbyten och blindbyten till att börja med och sedan tunnelingångar. Det blev framförbyten och blindbyten. Vi hann med båda faktiskt. Sen slog han i en bom i ett hopp, skrek till och blev trebent. På riktigt liksom? Som om jag är mentalt redo för det? Nej! Som tur är hade jag sinnesnärvaro nog att våga honom röra sig lite på marken och väldigt snabbt blev han fyrbent igen så han fick nog en smäll över en nerv bara. Dagens träning var ju dock slut för hans del efter den smällen. Så här såg våra framförbyten och blindbyten ut i alla fall! Jag gissar att jag i alla fall får backning på framförbytet. Jag TYCKTE jag var i tid. Jag är sen. Blindbytet är jag själv rätt nöjd med men det går säkert att hitta något där också som felar.

Nu så här i efterhand när jag vet att Pesto fortfarande går på fyra ben så fanns det ju en fördel med att han fick avbryta. Hans avbytare visade sig ha vilat sig i form sedan samträningen i torsdags och var alldeles fantastiskt duktig! Tack Helena för att du var envis och filmade och för att du övertalade mig att testa blindbyte!

Det bästa med vintern är grundträningen! Nästa gång får Pesto lyfta på benen så att han kan slutföra passet.

Kommentera

